Elastyczne strony internetowe - reklama blog

Elastyczne strony WWW
Projektowanie stron internetowych
miało podczas swojego rozwoju kilka rewolucyjnych wydarzeń takich jak np. pojawienie się stylów CSS. Twórców stron od wielu lat trapił jednak nierozwiązany problem dopasowania projektu do wymagań różnych urządzeń. Użytkownicy korzystają dziś bowiem z internetu za pomocą nie tylko komputera stacjonarnego, ale też laptopa, tabletu, telefonu czy nawet lodówki. Jak stworzyć stronę, która będzie atrakcyjna wizualnie i funkcjonalna dla wszystkich?

Wiele tradycyjnych witryn wymaga podczas korzystania z urządzenia mobilnego scrollowania (przesuwania) obrazu w bok aby znaleźć odpowiednie pozycje menu jednak największym problemem jest zbyt mała wielkość odnośników połączona z niewielką odległością między nimi. Zważywszy że np. z telefonu czy tabletu korzystamy często w ruchu może to powodować niedogodności, a konsekwencji niezadowolenie. Trudność związana jest również ze stworzeniem layoutu strony w którym nie będzie przerw
i pustych miejsc sprawiających rozproszenie przekazu, a tym samym spadek wskaźnika konwersji.

Responsive WWW


Rozwiązaniem jest Responsive Web Design czyli elastyczne projektowanie. Łączy ono CSS3, skrypty jQuery i fluid design. Strona wykonana w nowym systemie jest właśnie elastyczna
i w zależności od rozdzielczości urządzenia użytkownika zmienia swój wygląd – ustawiając w odpowiedni sposób poszczególne treści i elementy lub nawet wyłączając mniej istotne.



Wcześniej projektanci musieli radzić sobie tworząc kilka odrębnych wersji swoich witryn dla każdego
z urządzeń z osobna. Wymagało to jednak dużo większych środków i dużego nakładu pracy, a zachowanie spójności przekazu nie było gwarantowane.

Poza oczywistymi zaletami Responsive Web Design ma również pewne wady. Po pierwsze użytkowanie elastycznej strony internetowej wymaga pobrania większej ilości danych, a po drugie jej tworzenie wymaga większego wysiłku i nakładów finansowych. O ile większa ilość danych wraz ze wzrostem szybkości łącz internetowych jest praktycznie niezauważalna o tyle drugą kwestię należy każdorazowo przeanalizować pod kątem doboru rozwiązania do potrzeb konkretnego klienta.

Nie wszyscy użytkownicy Twojej strony internetowej używają urządzeń mobilnych. Statystyki pokazują jednak, że szybko może się to zmienić. Polski Internet nie jest jeszcze, aż tak mobilny jak w Niemczech czy Wielkiej Brytanii gdzie prawie 50%  klientów sklepów internetowych dokonuje zakupu właśnie za pomocą urządzenia innego niż komputer, ale sytuacja wkrótce się zmieni. Warto przygotować się na tą chwilę.