Casting na klienta agencji reklamowej - reklama blog


Agencja reklamowa KaliszKażdy z was wie czym jest reklama i czym zajmuje się agencja reklamowa.
Czy tak jest w istocie? Zadaniem agencji jest osiągnięcie zakładanych przez Twoją firmę celów biznesowych poprzez prezentację produktów lub usług
w jak najbardziej korzystnym świetle i przekonanie klienta do ich zakupu.

Istotne jest ponadto aby wszystkie działania reklamowe tworzyły logiczną
i skuteczną całość oraz były dopasowane do Twoich możliwości finansowych. Brzmi prosto prawda? Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna.


Praca agencji reklamowej jest żmudna i opiera się przede wszystkim na zdobyciu szczegółowych informacji o przedsiębiorstwie, ofercie, konkurencji i kliencie co w konsekwencji ma doprowadzić nie tylko do stworzenia atrakcyjnej wizualnie reklamy, ale także do zaproponowania klientowi nowych rozwiązań.

To podstawowa cecha odróżniająca profesjonalną agencję reklamową od studia graficznego czy pseudo agencji, których praca często opiera się wyłącznie na „ułożeniu” treści przesłanych przez klienta na ulotkach czy innych materiałach. Profesjonaliści działają szerzej, pomagając wykorzystać silne strony Twojego produktu tworząc kompleksową koncepcję jego promocji.

Dobra agencja reklamowa wymaga ponadto pewnych rzeczy od swojego klienta (poza opłaceniem faktury oczywiście ;-)) Przede wszystkim ważna jest otwartość na nowe pomysły i rozwiązania. Wiemy, że jesteś osobą, która wie najwięcej o Twoim produkcie czy przedsiębiorstwie jednak obecność ludzi „z zewnątrz” pozwala często inaczej spojrzeć na pewne kwestie i dostrzec nowe możliwości.

Dodatkowo profesjonalna agencja będzie oczekiwać, że będziesz miał jasne cele, które chcesz osiągnąć dzięki reklamie i będziesz potrafił je przekazać podczas przygotowywania koncepcji promocji.

Na zakończenie – pamiętaj, że reklama to nie nauka ścisła, a agencja reklamowa to nie sklep z pomidorami więc efekty jej pracy nie zawsze są łatwo mierzalne i nie zawsze przychodzą od razu. Istotne jest jednak zaufanie i wiara, że agencja stoi po tej samej stronie barykady, a wzrost sprzedaży Twojego produktu jest również jej celem. Nie chodzi przecież o to aby wystawić fakturę i „zwiać”, a oto żeby kampania reklamowa była skuteczna i Ty zadowolony. Wtedy wrócisz do nas lub opowiesz znajomym jak dobrzy jesteśmy.
To będzie najlepsza reklama naszej agencji.