Reklama klasyczna vs reklama online - reklama blog


Reklama internetowa vs reklama offlineLiczba użytkowników Internetu wzrosła w ostatnim czasie znacząco i fakt ten nie uszedł uwadze agencji reklamowych czy specjalistów ds. reklamy. Zasada jest bowiem prosta – gdzie ludzie tam i reklama. Najważniejsze jest jednak to jak Internet zmienił reklamę i jakie stworzył możliwości dla mniejszych firm.

Wykorzystasz te możliwości jeśli powierzysz swoją reklamę specjalistom rozumiejącym różnice między reklamą tradycyjną, a internetową. Specjalistom takim jak agencja reklamowa Ruckon Reklama. Skończmy jednak autopromocję i przejdźmy do rzeczy :-)

Istotną wadą jaką posiada reklama tradycyjna jest to, że odbierana jest biernie, a odbiorca ma ograniczony wpływ na to kiedy i w jakich okolicznościach zapozna się z reklamą. W przypadku reklamyw Internecie użytkownik (czyli potencjalny klient) jest aktywny, co sprawia, że reklama jest skuteczniejsza.

Najważniejszą korzyścią, którą daje reklama internetowa jest jednak możliwość dość precyzyjnego skierowania przekazu do wybranej grupy odbiorców określonej we współpracy z agencją reklamową jako grupa docelowa. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej czy odpowiednia przygotowana reklama kontekstowa sprawią, że trafisz do odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą.

Tradycyjna reklama nie daje takiej gwarancji, a ryzyko, że przekaz reklamowy zostanie odebrany w nieodpowiednim momencie lub przez nieodpowiednią osobę jest bardzo duże. Prowadzi to do sytuacji
w której nie tylko trudno sprawić by reklama klasyczna była skuteczna, ale także trudno firmie takiej jak agencja reklamowa zmierzyć i opisać efekty jeśli już się ten cel osiągnie.

Internetowa reklama daje ponadto dużo więcej możliwości nie tylko przekonując potencjalnych klientów do zakupu, ale i ten zakup umożliwiając np. poprzez sklep na stronie www firmy.

Nie są to wszystkie zalety jakie posiada reklama internetowa. Jest ich dużo, dużo więcej, jednak ich duża liczba nie oznacza, że tradycyjna reklama (taka jak ulotki czy gadżety reklamowe) straciła zupełnie swoją moc. Inne są po prostu zadania jakie przed nią stawiamy, zadania, które najlepiej zrealizuje agencja reklamowa łącząca klasyczne formy promocji z reklamą internetową.