7 zasad korzystania z wizytówki - reklama blog


Wizytówki są najczęściej stosowanym rodzajem druku używanym przy nawiązywaniu kontaktu z klientem. Nawet pomimo zmian technologicznych i posiadania rozbudowanych książek adresowych w telefonach komórkowych, nie straciły na znaczeniu i cały czas pozostają ważnym elementem nawiązywania kontaktów.

Jak korzystać z wizytówki aby nie popełnić gafy?

1.Wizytówkę tradycyjnie wręczamy na koniec spotkania. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy rozmawiamy z kimś, kogo nie znamy i nie zostaliśmy mu przedstawieni np. z klientem. W takiej sytuacji wręczamy je na początku rozmowy. Nie powinno się wręczać wizytówki przy stole podczas jedzenia.

2. Wizytówki wręczamy partnerowi bezpośrednio do ręki w taki sposób, by mogła ją od razu odczytać, a zatem zadrukowaną stroną do góry i odwróconą do odbiorcy. Nie kładziemy jej na stole czy ladzie.

3. Za otrzymaną wizytówkę należy zrewanżować się swoją, dlatego też wizytówki należy mieć przy sobie w każdej chwili. Człowiek, tłumaczący się, że wizytówki zostawił w samochodzie czy "właśnie" się skończyły w najlepszym przypadku odebrany będzie jako niepoważny i nieprzygotowany. W najgorszym, rozmówca uzna, że nie mamy prostu ochoty się z nim więcej kontaktować.

4. Nie powinno się prosić o wizytówkę osób starszych, kobiet i zajmujących dużo wyższe stanowiska. W takich przypadkach można liczyć wyłącznie na to, że rozmówca zrewanżuje się za wręczenie naszej.

5. Zdarza się czasami, że nie chcemy aby rozmówca kontaktował się z nami. W takiej sytuacji warto mieć przygotowaną inną wersję naszej wizytówki zawierającą tylko imię i nazwisko - bez adresu i numeru.

6. Jeśli w treści podano zarówno numer telefonu służbowego jak i prywatnego to oznacza, że w sprawach służbowych można dzwonić na telefon prywatny do godziny 20:00.

7. Po otrzymaniu wizytówki nie wolno jej po prostu wrzucić do kieszeni. Należy ją obejrzeć, dokładnie przeczytać i dopiero wtedy schować w miejsce, świadczące o tym, że doceniamy ten gest, a zatem do wizytownika lub ewentualnie do specjalnej przegródki w portfelu.

Mimo wspomnianej na początku rewolucji technologicznej wizytówka nie odeszła do lamusa i pozostaje nieodzownym elementem relacji biznesowych. Warto więc posiadać własne wizytówki i znać podstawowe zasady ich wykorzystania, choćby po to żeby nie zostać zaskoczonym i móc się zrewanżować.